Річний звіт про діяльність закладу за 2020-2021 н.р.

 

 

ЗВІТ
директора  ЗДО» Вербичка» Дальницької сільської ради
за 2020-2021 навчальний рік перед громадськістю та батьками.

        

Завдання звітування:
1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом
освіти.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління  закладом.
1.Загальні відомості про ЗДО
« Вербичка»
            Заклад дошкільної освіти
« Вербичка» Дальницької сільської ради Одеської області. Організаційно-правова форма - комунальний заклад. Засновником дошкільного навчального закладу є Дальницька сільська рада. Юридична адреса дошкільного закладу: 67843 Одеська область,Овідіопольськийрайон,село Роксолани ,вул..Центральна 60 ;е-mail: popura@ukr.net; блог закладу:https://verbuchkaroksolany.blogspot.com
         Засновник
-Дальницька с/рада здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. 
        Заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
       Заклад є юридичною особою, має печатку встановленого зразка, бланки з власними реквізитами. 
        Діє заклад з вересня 1965р., розрахований на 3 групи. 
    У 20
20-2021 н.р. формування груп відбувалося за одновіковими, різновіковими ознаками , – всього 50 дітей. 
     Заклад  працює з 07.30 – до 18.00 годин з п’ятиденним робочим тижнем та 10.5 годинним перебуванням дітей.      
2.
Персональний внесок керівника з підвищення рівня організації освітнього процесу у навчальному закладі.
* Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес          
           Колектив закладу дошкільної освіти « Вербичка» у 2020-2021:

1.Активізувати роботу з дітьми по формуванню сенсорно-пізнавальної та математичної компетенції.

2.Забезпечити наступність та взаємодію в педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи для створення єдиної динамічної та перспективної системи, спрямованої на безкризовий розвиток дітей в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».

3.Продовжувати формувати економічну освіченість дітей передшкільного віку в різних видах дитячої діяльності.

         З метою ефективного вирішення  цих завдань було сплановано відповідну  методичну роботу. Метою методичної роботи ЗДО було створення  таких умов для педагогів, коли вони стають здатними продукувати оригінальні ідеї, розробляти шляхи до їх впровадження, прагнуть до презентації своїх досягнень. Адже успіх педагогічної діяльності сьогодні визначається не тільки й не стільки ступенем професійної підготовки педагога, рівнем знань, скільки бажанням і можливостями поглиблювати теоретичні знання та  відшліфовувати практичні вміння, тобто постійно підвищувати рівень професійної компетентності, формувати свою  педагогічну позицію.
       Протягом 2020-2021  навчального року працювали такі методичні структури: педагогічна рада, семінари, практикуми, інструктивно-методичні наради при директору, оперативні методичні наради, взаємовідвідування відкритих занять, конкурс на кращий методичний матеріал, майстер-класи, розробка методичних рекомендацій, співбесіди та консультації з педагогами, участь у фестивалях-конкурсах. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.
    Традиційними формами методичної роботи у закладі є педрада, метою якої є розвиток та вдосконалення
освітньо-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників. Педагогічна рада ЗДО  « Вербичка» є органом колективного мислення, де обмінюються думками, розв’язують завдання в процесі спільної діяльності.  У 2020-2021н.р. було проведено 4 засідання педагогічної ради.   Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів.
         Для стимулювання методичної творчості, подолання шаблону і трафарету в навчанні і вихованні, розвиток педагогічного мислення педагогів в ЗДО  
всі вихователі постійно підвищували свою педагогічну майстерність:приймали участь у дистанційних курсах підвищення кваліфікації,вебінарах,семінарах .
   Освітній процес у дошкільному закладі здійснюється відповідно  до освітної програми «Дитина», « Впевнений старт» - в старшій групі.
         Рішення про вибір програм обговорено й схвалено педагогічною радою закладу   (протокол № 1 від 27.08.2020).
       Учасниками освітнього процесу ЗДО є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки та особи, які їх заміняють. Основною формою організаційної роботи освітньої діяльності дітей дошкільного віку у нашому  закладі залишаються заняття з різних видів діяльності, які затверджені  навчальним планом.
            У
ЗДО вихователі проводять заняття індивідуальної та групової  форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять: для дітей молодшого дошкільного віку 15-20 хвилин; для дітей старшого віку – 25-30 хвилин.

З лютого 2021 року в ЗДО відкрита інклюзивна група(1 дитина з ООП) .
        Організація життєдіяльності дітей у ЗДО  включає в себе гурткову роботу, трудову діяльність, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності. 
         Проводились Дні здоров’я,  Тижні безпеки,свята, ранки, екскурсії, музично-спортивні розваги, організовувалися конкурси, вікторини та виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями,частково дистанційно,з використанням ІКТ.
          З метою відзначення
Ювілею закладу в  2020 році (55 років)було проведено  ряд заходів – тематичні заняття, екскурсії, музичні розваги, конкурс малюнків.

         На належному рівні було організовано та проведено  колективні перегляди організованих видів діяльності  з використанням оздоровчо-фізкультурних технологій інструктором з фізкультури Сиротою А.В.           .
            Згідно плану роботи ЗДО « Вербичка» на 2020/2021 навчальний рік, відповідно з графіком проведення контрольно-підсумкових занять, з метою визначення рівня сформованості знань, умінь і навичок дітей в закладі освіти вихователями  Міллєр Т.М, Тимохіною В.М,Гоменюк О.Г.з 24-28 травня 2021 року було проведено підсумкові заняття за освітній рік. В результаті перегляду занять з’ясовано, що вся навчально-виховна робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина», Інструктивно-методичного листа «Про організовану і самостійну діяльність дітей у закладі дошкільної освіти», методичних рекомендацій щодо організації освітньо-виховного процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Моніторинг вивчення освітнього процесу у всіх вікових групах, свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. 
       З нагоди відзначення Дня Соборності України
 22.01.2021 року були проведені заходи з вихованцями та розміщені інформаційні матеріали в куточки для батьків. З метою національно – патріотичного виховання дошкільників з дітьми старшого дошкільного віку проведено тематичні заняття «Подорож Україною» (вихователь Тимохіна В.М..), «День Соборності України» (вихователь Маєва С.М..). 

                  Педагоги ЗДО постійо використовували  в роботі електронну пошту, чат, соціальні мережі Viber, Facebook. Найпоширенішою практикою стало:
 - створення в соціальній мережі Viber груп для всіх батьків;
 - груп у соціальній мережі  Facebook; 
 - надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-, аудіо-, відео-, письмово тощо) та отримання фото звітів;
- надсилання посилань на сторінки з розвиваючими завданнями, аудиоказками, піснями, поробками, фізичними вправами в мережі Інтернет;
- надсилання відео-роликів за темами занять;
- надання батькам порад, пам’яток, правил тощо;
- он-лайн спілкування з дітьми.
      Освітню роботу в умовах дистанційного навчання здійснювали не лише вихователі. До цієї роботи долучилися музичний керівник та вчитель-логопед.

3.Вжиті керівником заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази ЗДО.

ЗДО розміщується у  одноповерховій будівлі, побудованій за Типовим проектом, яким не передбачена наявність спортивно- музичної зали. В 1986 році добудовано пристройку на 1 групу і музичну залу.
Джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти:
- засновника –
Дальницької сільської ради;
- державного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
- добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб, батьків або осіб, які їх замінюють.
У період з 01.09.20
20 до 31.05.2021 року на фінансування ЗДО  витрачено :
Оплата праці:    
Заробітна плата    
нарахування на заробітну плату 
:1.677.573грн 
Здійснювалася оплата енергоносіїв :
водопостачання 
електроенергія  
природний газ та розподіл    
Харчування 
дітей:214.857грн.
Оплата послуг, крім комунальних :     
дезстанція (дератизація)    
дезстанція (визначення яєць та личинок гельмінтів в піску )       
інтернет    
 послуги зв’язку    
перевірка тяги у вентиляційних каналах та димоходах    
обслуговування охоронної сигналізації    
обслуговування пожежної сигналізації  
техобслуговування котель
ні
Вивіз сміття   
Матеріальні витрати:
канцтовари  
новорічні подарунки    
миючі засоби    
засоби гігієн
и
охоронна сигналізація  
медикаменти 
,

Ваги електонні-2 шт ,

Стіл розробчий для харчоблоку -1шт.
Інші витрати     
навча
ння операторів

оплата за курси підвищення кваліфікації 

придбання вагончика для двірного інструменту.   

ВСЬОГО
 :
                          Багато проблем ми вирішуємо, але є проекти з великими фінансовими затратами: капітальний ремонт харчоблоку, заміна внутрішньої пілоги в 2 групових кімнатах, про що мною, керівником закладу, було подано бюджетний запит на 2021 рік. 
       Висловлюю слова щирої вдячності батькам вихованців , сільській раді  за матеріальну підтримку та допомогу у вирішенні поточних, нагальних питань. 
  4.   Вжиті заходи щодо забезпечення закладу дошкільної освіти кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки.
    Штатним розписом ЗДО передбачено
22.625 одиниць  посад, з них: директор-1; вихователів – 5.4; музичний керівник – 0.75; інструктор з фізкультури – 0.375.,вчитель-логопел-0.5,асистент вихователя-1.0.
       Кількісний і якісний склад педагогічних працівників:
•    за освітнім рівнем:    
вища
-3,    середня спеціальна-5є                             

Як керівник, я переймаюсь  проблемою забезпечення закладу кваліфікованими педкадрами. Фінансова та іміджева непривабливість сфери веде до відтоку висококваліфікованих працівників з системи дошкільної освіти. 
      Адміністрацією  закладу створено всі умови для працівників, які заочно здобувають вищу освіту: при виконанні учбового плану їм надаються додаткові оплачувані відпустки, мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою для написання курсових робіт, тощо Окрім того,  кожен педагог  проходить курси підвищення кваліфікації при
Академії неперервної освіти та в ТОВ « Всеосвіта» по накопичувальному принципу (30 год) за рік.

          Атестація, яку кожний педагог проходить кожні 5 років, є  важливим стимулом підвищення якості роботи, що у свою чергу, безперечно покращує  результативність освітнього процесу.  

 5.Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров`я дітей та працівників.
5.1.Забезпечення організації харчування

 Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі здійснювалася згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України 17.04.2006 за №298/227. 
      У дошкільному навчальному закладі організовано
трьохразовий режим харчування. Усього харчувалося 50 дітей.
     1 січня 20
20 року введено в дію грошову норму харчування дітей у дошкільних навчальних закладах загального розвитку та комбінованого типу, дошкільних групах навчально-виховних комплексів 50 гривень. в день. Встановлено, що батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у закладах дошкільної освіти  з розрахунку:  40% сплачують батьки, 60% - з сільського бюджету.
        Протягом 20
20-2021 н.р. продукти харчування та продовольча сировина надходили  із супровідними документами відповідно до нормативних вимог та бюджетних призначень, доведених на рік.
      Умови для організації харчування в  закладі
освіти задовільні. Харчоблок(пристосований),але має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою. Виконувалися вимоги щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму. Була придбана необхідна кількість миючих, дезінфікуючих засобів за рахунок бюджетних коштів. З метою впровадження науково-обґрунтованих раціонів харчування дітей в дошкільному закладі розроблена картотека страв, яка погоджена Управлінням Держпродспоживслужби  та затверджена керівником дошкільного закладу. З метою забезпечення збалансованого різноманітного харчування складається примірне двотижневе перспективне меню із зазначенням їх щоденної енергетичної цінності.
       Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 20
20 року було складено соціальний паспорт вихованців закладу та відповідно до чинного законодавства для 12-ти багатодітних сімей було встановлено знижку на 50% від плати за харчування дітей; звільнено від плати за харчування 2 сім`ї учасників АТО та дитина-інвалід.
        В ЗДО проводилася санітарно-просвітницька робота серед персоналу, батьків з питань організації раціонального харчування; заслуховувались питання з організації харчування на загальних батьківських зборах, на нарадах при директорові та на засіданнях педагогічних рад. Щомісячно відбувається аналіз виконання норм харчування, проводиться контроль за дотримання посадових обов’язків сестрою медичною, кухарями та комірником.
5.2. Медичне обслуговування вихованців
ЗДО.
  У закладі медичне обслуговування дітей проводиться сестрою медичною  та з дієтхарчування Середняк Г.Ф. 
          В закладі облаштований медичний кабінет, який оснащений лікарськими засобами ПМД і виробами медичного призначення для надання невідкладної медичної допомоги, а також медичним обладнанням, а саме: столи письмовий та медичний, стільці, кушетка, шафа канцелярська, ваги медичні, ростомір, бактерицидна лампа,в наявності медичні маски.рукавички дезінфектори.
        Медичне обслуговування дітей включає в себе надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі, організація заходів для госпіталізації (за наявності показань) та інформування про це батьків. 
    Сестра медична:
- щодня оглядає дітей, які відвідують  заклад;
- проводить антропометрію, термометрію, визначає гостроту зору;
- надає долікарняну допомогу у разі гострого захворювання або травм;
- здійснює забір матеріалу для лабораторних досліджень;
- проводить ізоляцію дітей, що захворіли, а також спостерігає за дітьми, які були в
   контакті з інфекційним хворим;
- слідкує за дотриманням плану щеплення дітей;
- організовує проведення поточної дезінфекції.
        Проводиться моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги. Щоквартально видається наказ про аналіз стану захворюваності  в закладі.
        Директор закладу та сестра медична постійно контролюють дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму, санітарного стану.
        Адміністрацією ЗДО організовано медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням дітей з метою сприяння оптимізації рухової активності, забезпечення ефективного розв'язання завдань фізичного розвитку та оздоровлення дітей і тісної співпраці педагогів і медичної сестри, а також визначення результату педагогічного впливу на фізичний розвиток дітей. Основні функції при цьому виконують виховател
і і медична сестра, які відвідували заняття у різних вікових групах. За результатами МПК складались протоколи ( 1 раз на квартал), у яких фіксувалися результати спостережень під час заняття з фізкультури. Рухова активність дітей упродовж заняття з фізкультури визначалась за допомогою індивідуального хронометрування.
      Відвідування дітьми закладу є також показником не тільки стану здоров’я дітей, але і рівня психологічного комфорту у групах. Однак, на жаль, відношення деяких батьків до необхідності систематичного відвідування дитиною групи залишає бажати кращого. Причинами тривалих пропусків також  є: перебування матері у відпустці по догляду за дитиною,карантин у державі, безробіття. Середньорічна кількість відвідуваності складає 6
3%. 
     Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації
(дистанційно) Розроблено заходи, спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, а також роз’яснювальної роботи серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.    

 Згідно трудового стажусвім  робітникам надаються виплати по листам непрацездатності.
     Усім працівникам закладу надається щорічна відпустка. Згідно з Колективним договором певним категоріям працівників надаються додаткові оплачувані відпустки.
Всім працівникам ЗДО  надається матеріальна допомога на оздоровлення,  згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту».
5.3. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм: 

       Відповідно до Закону України «Про охорону праці», було проведено навчання та перевірку знань працівників з охорони праці, повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей в ЗДО, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги. Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року, проводилося випробування спортивного та нестандартного обладнання на території дошкільного закладу та в групових кімнатах. Мною,як відповідальною особою з охорони праці, проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки. Обладнання, яке не відповідає вимогам, вилучається для ремонту чи списується.
        Профспілковий комітет бере участь у розробці комплексних заходів щодо досягнення встановлених нормативів з охорони праці. Він також здійснює суспільний контроль за охороною праці в особі своїх виборних органів і представників. 
      Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму базується на основі вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, програми  розвитку дитини дошкільного віку «
Дитина»,  яка спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпечної поведінки в життєвому середовищі.
        Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей, план дій персоналу на випадок виникнення надзвичайних ситуацій. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, Тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ЗДО.  
      Щороку по завершенню «Тижня безпеки» діти узагальнюють одержані знання у своїх творчих роботах (малюнки, вірші, творчі оповідання), які розміщують на тематичному стенді. 
5.4. Стан дитячого травматизму
 Випадків виробничого та дитячого травматизму за звітний період зареєстровано не було.

6. Залучення педагогічної та батьківської громадськості закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями.
   Один із основних принципів нашої роботи є відкритість. Ми завжди готові поділитись досвідом своєї роботи з колегами, з батьками. Вважаю, що батьки є основними замовниками та координаторами роботи закладу дошкільної освіти, і керівник та працівники  підзвітні, насамперед, саме їм.
До складу органів самоуправління дошкільного закладу входять:
• Рада ЗДО;
• Виборчий орган первинної профспілкової організації;
• Батьківські комітети груп;
• Педагогічна рада;
• Загальні збори батьків та членів трудового колективу.
 
Протягом 2020-2021 навчального року активно працювала Рада закладу. Батьківські комітети груп вели активну роботу щодо залучення добровільних батьківських коштів для облаштування ігрових майданчиків, поповнення дидактичного та демонстраційного матеріалів, створення в групах предметно-ігрового середовища та інше. Засідання Батьківського комітету закладу проводились регулярно.
       За підсумками роботи колективу упродовж навчального року  можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.
      Успіхи дитячого садка це не мої особисті успіхи, а успіхи всього колективу, це успіхи нашого закладу.
      Висловлюю подяку всім, хто причетний до організації освітнього процесу та матеріально-технічного забезпечення діяльності нашого закладу і допомагає у здійсненні всіх тих цілей і завдань, які ставить перед собою педагогічний колектив, хто сприяє розвитку і вихованню підростаючого покоління.

28.05.2021.

                 Директор:                                                    
О.М.Леонова

Немає коментарів:

Дописати коментар